*يأجـــــــوج و مأجــــــــــــــــــوج*

طلوع نزدیک است ،اگر بخواهیم....

این وبلاگ برای آشنایی با آقا و اهداف ایشان وتشکیل گروه مهدی یاوران میباشد.ان شاالله

مردم اين منطقه به سرعت زاد و ولد مي‏کردند و پس از کثرت و فزوني به سمت شرق، يا جنوب سرازير مي‏شدند و همچون سيل رواني اين سرزمين‏ها را زير پوشش خود قرار مي‏دادند، و تدريجاً در آنجا ساکن مي‏گشتند.
براي حرکت سيل آساي اين اقوام، دوران‏هاي مختلفي در تاريخ ذکر شده است. يکي از آنها دوران هجوم اين قبايل وحشي در قرن چهارم ميلادي تحت زمامداري «آتيلا» بود که تمدن امپراتوري روم را از ميان بردند.
آخرين دوران هجوم آنها، در قرن دوازدهم ميلادي به سرپرستي چنگيزخان صورت گرفت که بر ممالک اسلامي و عربي، هجوم آوردند و بسياري از شهرها از جمله بغداد را ويران کردند.
در عصر کورش نيز هجومي از ناحيه آنها اتفاق افتاد که در حدود پانصد سال قبل از ميلاد بود؛ ولي در اين تاريخ، حکومت متحد ماد و فارس به وجود آمد و اوضاع تغيير کرد و آسياي غربي از حملات اين قبايل آسوده شد.
به اين ترتيب به نظر مي‏رسد که يأجوج و مأجوج از همين قبايل وحشي بوده‏اند که مردم قفقاز به هنگام سفر کورش به آن منطقه، تقاضاي جلوگيري از آنها را کردند و او نيز اقدام به کشيدن سدّ معروف ذوالقرنين نمود.» [2] .
امّا ارتباط اينها با «مهدويت» از رواياتي به دست مي‏آيد که از آنها به عنوان يکي از «اشراط الساعة» ياد شده است. [3] .
البته برخي درباره اينکه حقيقت وجودي آنها چگونه است، خواسته‏اند با استفاده از روايات در انسان بودن آنها ترديد کنند! [4] .
از ديدگاه اينان برخي روايات آنها را از بني آدم ندانسته‏اند. [5] .
در رواياتي چند پراکنده شدن يأجوج و مأجوج بر روي زمين، در کنار خروج دجّال و نزول حضرت عيسي‏عليه السلام ذکر شده است. [6] بنابراين مي‏توان اين احتمال را مطرح کرد که اين رخداد در عصر ظهور حضرت مهدي‏عليه السلام و يا در آستانه قيامت رخ خواهد داد. [7] .
همچنين ممکن است گفته شود: مقصود از پراکنده شدن يأجوج و مأجوج، افراد شرور با ويژگي خاصّ نيست؛ بلکه مي‏تواند اين حقيقت در هر گروهي باشد که در مقابل حق در آخِرُالزّمان مي‏ايستند و اقدام به شرارت مي‏کنند.

پی نوشت ها:
[1] الميزان، ج 13، ص 411.
[2] تفسير نمونه، ج 12، ص 552 - 551.
[3] الخصال، ج 2، ص 449 و446 و431؛ همچنين ر.ک: الدرالمنثور، ج 3، ص 59، ج 4، ص 25.
[4] ر.ک: بحارالانوار، ج 12، ص 187.
[5] همان، ج 54، ص 334.
[6] ارشاد القلوب، ج 1، ص 66.
[7] ر.ک: کمال‏ الدين، ج 2، ص 399.


 


نظرات شما عزیزان:

رسول
ساعت6:15---31 خرداد 1392


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در چهار شنبه 30 خرداد 1392ساعت 10:53 توسط انصارالمهدی| |

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin