طلوع نزدیک است ،اگر بخواهیم....
این وبلاگ برای آشنایی با آقا و اهداف ایشان وتشکیل گروه مهدی یاوران میباشد.ان شاالله
مردم اين منطقه به سرعت زاد و ولد ميکردند و پس از کثرت و فزوني به سمت شرق، يا جنوب سرازير ميشدند و همچون سيل رواني اين سرزمينها را زير پوشش خود قرار ميدادند، و تدريجاً در آنجا ساکن ميگشتند.
نظرات شما عزیزان:
براي حرکت سيل آساي اين اقوام، دورانهاي مختلفي در تاريخ ذکر شده است. يکي از آنها دوران هجوم اين قبايل وحشي در قرن چهارم ميلادي تحت زمامداري «آتيلا» بود که تمدن امپراتوري روم را از ميان بردند.
آخرين دوران هجوم آنها، در قرن دوازدهم ميلادي به سرپرستي چنگيزخان صورت گرفت که بر ممالک اسلامي و عربي، هجوم آوردند و بسياري از شهرها از جمله بغداد را ويران کردند.
در عصر کورش نيز هجومي از ناحيه آنها اتفاق افتاد که در حدود پانصد سال قبل از ميلاد بود؛ ولي در اين تاريخ، حکومت متحد ماد و فارس به وجود آمد و اوضاع تغيير کرد و آسياي غربي از حملات اين قبايل آسوده شد.
به اين ترتيب به نظر ميرسد که يأجوج و مأجوج از همين قبايل وحشي بودهاند که مردم قفقاز به هنگام سفر کورش به آن منطقه، تقاضاي جلوگيري از آنها را کردند و او نيز اقدام به کشيدن سدّ معروف ذوالقرنين نمود.» [2] .
امّا ارتباط اينها با «مهدويت» از رواياتي به دست ميآيد که از آنها به عنوان يکي از «اشراط الساعة» ياد شده است. [3] .
البته برخي درباره اينکه حقيقت وجودي آنها چگونه است، خواستهاند با استفاده از روايات در انسان بودن آنها ترديد کنند! [4] .
از ديدگاه اينان برخي روايات آنها را از بني آدم ندانستهاند. [5] .
در رواياتي چند پراکنده شدن يأجوج و مأجوج بر روي زمين، در کنار خروج دجّال و نزول حضرت عيسيعليه السلام ذکر شده است. [6] بنابراين ميتوان اين احتمال را مطرح کرد که اين رخداد در عصر ظهور حضرت مهديعليه السلام و يا در آستانه قيامت رخ خواهد داد. [7] .
همچنين ممکن است گفته شود: مقصود از پراکنده شدن يأجوج و مأجوج، افراد شرور با ويژگي خاصّ نيست؛ بلکه ميتواند اين حقيقت در هر گروهي باشد که در مقابل حق در آخِرُالزّمان ميايستند و اقدام به شرارت ميکنند.
پی نوشت ها:
[1] الميزان، ج 13، ص 411.
[2] تفسير نمونه، ج 12، ص 552 - 551.
[3] الخصال، ج 2، ص 449 و446 و431؛ همچنين ر.ک: الدرالمنثور، ج 3، ص 59، ج 4، ص 25.
[4] ر.ک: بحارالانوار، ج 12، ص 187.
[5] همان، ج 54، ص 334.
[6] ارشاد القلوب، ج 1، ص 66.
[7] ر.ک: کمال الدين، ج 2، ص 399.
By Ashoora.ir & Night Skin